مونو پمپ بهلول

در زمینه تعمیرات مونو پمپ (پمپ ماردونی) توجه به اجزای مونو پمپ و ساختار کلی مونو پمپ و همچنین توضیح کامل در زمینه مشخصات فنی مونو پمپ، باید این موضوع را مد نظر داشت که برای درک بهتر این مسائل باید برای مقوله تعمیرات مونو پمپ، این تجهیز را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. در زمینه تعمیرات مونو پمپ اعم از مونو پمپ های ایرانی مانند مونو پمپ بهلول با کاهش هزینه های تعمیرات مونو پمپ از یک سو و جلب رضایت مشتریان از سوی دیگر به بازگردانی این تجهیر مهم صنعتی به چرخه صنعت کشور گام های مفید و موثری بردارد.

مونو پمپ یا به اصطلاح پمپ ماردونی جزو پمپ های جا به جایی مثبت هستند، که از دو قسمت اصلی تشکیل شده اند. روتور که قسمت دوار تجهیز می باشد، و از جنس فولاد ضد زنگ یا اصطلاحا استنلس استیل است، و استاتور که قسمت ثابت مونو پمپ می باشد، و از جنس پلاستیک یا لاستیک است.

عیب یابی و تعمیرات مونو پمپ

در تعمیرات مونو پمپ باید هم زمان به این دو قسمت اساسی و حیاتی آن دقت شود و در حالت کلی و مشخص، بازدید های به موقع و تگهداری صحیح می تواند به عمر دستگاه کمک کرده و هزینه های مربوط را کاهش داد.

در تعمیرات مونو پمپ معمولا قطعه استاتور که از جنس لاستیک یا پلاستیک است دچار خرابی و نقص می شود، و در صورت خشک کار کردن به دلیل اصطکاک بالا بین روتور و استاتور و نحوه خاص طراحی این نوع پمپ باعث بالا رفتن ناگهانی دما شده و موجب می شود استاتور سوخته و مستهلک شود.

پس بنابراین یکی از متدوال ترین دلیل از کار افتادن مونو پمپ ها، ناشی از خشک کار کردن این تجهیز است.که در تعمیرات مونو پمپ روی این مسئله بیشتر تمرکز می کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *